Veel gestelde vragen

Wanneer vindt de bezorging van bloemen plaats?
Indien mogelijk op de door u gekozen dag. Indien dit dezelfde dag is, proberen wij het die dag te leveren. Echter, komt de bestelling na 12:00 uur binnen, wordt het de volgende dag geleverd. Op zon- en feestdagen wordt niet geleverd. Bij uw bestelling kunt u aangeven of u in de ochtend of in de middag wilt laten bezorgen. Wij kunnen niet 100% garanderen dat de bloemist ook op het aangegeven dagdeel levert. In buitenplaatsen wordt in principe na 12:00 geleverd.
Welke garanties geeft Bloeiend.nl op bloemen en boeketten?
Bloeiend.nl biedt de consument op het geleverde 7 (zeven) dagen vers- c.q. vaasgarantie.
Elke aanspraak op garantie komt te vervallen indien het geleverde voor andere doelen is gebruikt of op andere wijze is behandeld dan normaliter gebruikelijk is.
Kan ik veilig betalen?
Op het moment dat u een bestelling plaatst en u alle gegevens in heeft gevuld heeft u meerdere keuzes van betalen.
Bestelling via de elektronische weg kunnen worden betaald via: iDEAL en Paypal.
Worden mijn gegevens vertrouwelijk behandeld?
Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld en niet verstrekt aan derden.
Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?
Ja. Zodra de betaling akkoord is krijgt u een bevestiging op uw scherm dat de bestelling geplaatst is. Een uitgebreidere bevestiging wordt per e-mail naar u verzonden. Deze bevestiging bevat tevens het ordernummer van uw bestelling. Mocht u vragen hebben over uw bestelling, vermeldt u dan altijd dit ordernummer. Indien u geen bevestiging hebt ontvangen, is de bestelling niet bij ons binnen gekomen. Bel of mail ons dan z.s.m. zodat we het alsnog kunnen afhandelen.
Kan ik mijn bestelling wijzigingen?
Na het sluiten van de overeenkomst kunt u uitsluitend nog wijzigingen doorgeven die geen invloed hebben op het totaal te betalen of reeds betaalde bedrag en op voorwaarde dat uw bestelling nog niet verwerkt is. Indien een wijziging niet meer verwerkt kan worden krijgt u daar (tijdens kantooruren, maandag tot en met vrijdag 8.30 tot 17.00 uur, zaterdag 8.30 tot 12.30 uur) z.s.m. bericht over. Wijzigingen kunnen per e-mail, shop@BLOEIEND.NL, worden doorgegeven.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Na het sluiten van de overeenkomst is annuleren alleen nog mogelijk bij bestellingen met een afleveradres binnen Nederland en tenminste 24 uur voor de afleverdatum. Een annulering kan uitsluitend telefonisch, 070 - 3077891, worden doorgegeven tijdens kantooruren (maandag tot en met vrijdag 8.30 tot 17.00 uur, zaterdag 8.30 tot 12.30 uur). Annuleringskosten bedragen 10% van de hoofdsom met een minimum van € 8,00.
Wat gebeurt er met het boeket als de ontvanger niet aanwezig is?
Indien blijkt dat de ontvanger niet aanwezig is, neemt de bloemist eerst telefonisch contact op met de ontvanger, mits u het telefoonnummer van de ontvanger aan ons heeft doorgegeven. Is er geen telefoonnummer bekend of is de ontvanger niet bereikbaar? Dan laat de bloemist een bericht achter dat hij/zij langs is geweest met het verzoek contact op te nemen of geeft het boeket bij de buren/receptie af of neemt het mee terug naar de winkel/veiling.
Ziet het afgeleverde boeket er exact hetzelfde uit als op de afbeelding op de website?
Bloemen zijn natuur- en seizoensproducten. Het kan daarom voorkomen dat Bloeiend.nl een bepaalde bloem of kleur op die dag niet meer heeft. Echter, ieder boeket wordt met zorg samengesteld. U kunt ervan uitgaan dat Bloeiend.nl zijn/haar best doet om de kleur en vorm van het door u bestelde boeket zoveel mogelijk te benaderen.
Kan ik ook een boeket in een ziekenhuis laten bezorgen?
Ja, dat kan: voorwaarde is wel dat u kamer- en afdelingsnummer vermeldt.
Kan ik ook een boeket op een vakantiepark laten bezorgen?
Ja, dat kan, voorwaarde is wel dat u duidelijk het huisnummer en indien mogelijk het mobiele nummer van de ontvanger vermeldt.